lullaby in black & white


no avorrir-se el cap de setmana IV by Atka Kevlarsjal

un grup de música… aquesta setmana tornen les recomanacions nòrdiques. Tot i que us he de confessar que encara continuu escoltant compulsivament Debout sur le Zinc, rescato el que en el seu moment va ser una grata sorpresa: el grup islandès Múm. Amb una barreja d’instruments tradicionals i tocs electrònics, i uns ritmes tranquils però amb un punt inquietant, us agradaran o us desagradaran sense gaire terme mig. Al seu myspace podeu escoltar, si us ve de gust, la meva cançó preferida, Moon Pulls.

un còmic… no l’he acabat encara però m’atreveixo sense cap mena de dubte a recomanar-vos un dels meus regals d’aniversari, Café Budapest. El seu autor, l’asturià Alfonso Zapico, s’atreveix a tractar des d’una perspectiva quotidiana un tema tan actual com el conflicte d’Israel i Palestina. Per fer-ho, ens submergeix en la vida quotidiana de personatges musulmans i jueus en el moment històric clau en què es va aprovar la creació de l’estat d’Israel. Un altre encert, i ja en van uns quants, de l’editorial basca Astiberri.També un gran encert dels amics que me’l van regalar.

una pel·lícula… no puc de deixar de recomanar el que ha estat un dels grans èxits de l’estiu, WALL·E. Disney i Pixar uneixen esforços i talent per oferir-nos una pel·lícula tan bufona com contundent. Els qui no gaudieu de la vessant més musical de Disney, us agradarà saber que aquest pel·lícula no compta amb cap cançó; ben al contrari, els primers 40 minuts de la pel·lícula transcorren pràcticament en silenci. Com aconsegueixen mantenir l’atenció? Escollint un tema que no deixa indiferent ningú a aquestes alçades: la destrucció del planeta per part de – sorpresa! – els éssers humans. Recomanable per a petits, grans, i tot el ventall entremig.

una activitat… aquest cap de setmana que no us faci mandra agafar el cotxe per acostar-vos a Perpinyà. S’hi celebra el festival Visa sur l’image, que acull tot un seguit d’actes relacionats amb el fotoperiodisme. Exposicions, col·loquis, trobade si fins i tot projeccions a l’aire lliure. Si trobeu una estoneta entre activitat i activitat, podeu provar de buscar catalanoparlants del nord al barri dels gitanos. Sort en la cerca!

un llibre… tot i que segueixo amb les meves tendències àrtiques, aquest cop la cosa no va d’esquimals. El llibre que us recomano, Relatos de Kolimá, és el recull de relats escrits per Varlam Shalámov. Definit amb encert com una de les més tràgiques i grandioses epopeies del segle XX, ens narra l’experiència de l’autor ens els seus deu anys de confinament als camps de concentració siberians. Un tema encara massa desconegut tractat amb un encert, sinceritat i saviesa que només podia tenir qui ho ha viscut en la seva pròpia pell. Sempre he opinat que informar-se i aprendre sobre fets del nostre passat – el passat que compartim tots els éssers humans – és una obligació moral. Si sou del mateix parer, no deixeu escapar aquest volum. Publica la petita però interessant editorial Minúscula.

5 comentaris so far
Deixa un comentari

Jo aprofito per a comentar el canvi de disseny… Fotria un tipus de lletra diferent. Este no m’acabe de convencer. I el negre de la lletra sobre el fons blanc no m’acaba de convencer. Què tal un fons més griset, o una lletra gris obscur?

Comentari per xarxes

Doncs WordPress no deixa canviar aquests detalls, diria, Blogger sí. Va ser un dels motius pels quals dubtava de WordPress. Tot i així el disseny nou m’agrada bastant perquè em recorda una revista o un diari, i justament volia donar-li al bloc una orientació més “periodística” i menys caòtica. A veure si ho aconsegueixo 🙂 Se suposa que el canvi no ha de ser tan sols en la forma si no també en el fons.

Comentari per Atka Kevlarsjal

Em va agradar tant Persèpolis (tot i que el llibre de les drogues el vaig trobar més fluix) que buscaré el còmic sense cap dubte! Per primera vegada he vist una pel·li que recomanes: WALL·E! 😀 I va ser una nit de presentació molt especial ;P

Comentari per Gemma

Gemma, a veure què et sembla el còmic! Ara em sento responsable de la recomanació i em sabria greu que no t’agradés…Això em passa per recomanar coses!!!

Comentari per Atka Kevlarsjal

A mi sí que m’agrada el canvi de disseny, però trobo la lletra una mica petita. Que costi de llegir sap greu…
Que bé el còmic!! Ja me’l deixaràs quan l’acabis. I sobre el llibre, n’he llegit molt poquet. T’has fixat qui és el traductor?

Comentari per Andreu




Deixa un comentari

