lullaby in black & white


festa del comerç just by Atka Kevlarsjal
Mai 11, 2008, 9:07 am
Filed under: compromís | Etiquetes: , , , , , ,

Durant tres caps de setmana del mes de maig – i si la pluja ens deixa – se celebrarà a diverses poblacions catalanes la Festa del Comerç Just i la Banca Ética. Aquesta festa, organitzada per Setem, Alternativa 3, Fets i Intermón- Oxfam. En aquesta fira s’informarà als visitants sobre com fer compatible la vida diària amb un comerç més just i responsable, coincidint amb la celebraciódel Dia Internacional del Comerç Just. Les festes de comerç just oferixen tallers, concursos, exposicions, jocs infantils a tots els participants .En les festes es troben també espais de degustació i venda de productes.

Aquest migdia i tarda estaré a la festa que se celebrà a Barcelona fent de voluntària. A part de col·laborar en una acte que em sembla imprescindible – la sensibilització és un bon inici per al canvi – em fixaré sobretot en un tema que m’interessa especialment: la possibilitat de respectar els criteris per un comerç just si a casa el pressupost és ajustat. Perquè tot i ser totalment partidària d’aquesta iniciativa, és cert que demana d’un esforç econòmic més alt que el comerç tradicional. Evidentment, però, aquest esforç repercuteix directament en butxaques més necessitades que les nostres. En tot cas, prometo entrada amb allò que hagi descobert.

Si ho voleu, ens veiem a la festa!

Anuncis

5 comentaris so far
Deixa un comentari

Ep!

No has dit on és exactament… Pot ser que sigui baix la Rambla? El tros aquell que hi ha entre Colom i el Maremagnum? És que crec que l’any passat hi vaig ser (vaig comprar infusions pensant que comprava cervesa! XD).

Jo tenc una pega amb tot això: Tant de respecte per les persones, però s’obvia el respecte pels pobles. Per què ells no són solidaris amb nosaltres (les empreses, eh!)? Ja sé que són coses diferents (com mesclar ous amb caragols), però la solidaritat ha de ser per tothom i per tot el que cal ser-ho. Res, que me fa molta ràbia haver de comprar cafè solidari en castellà i fins que no etiquetin en català tindré aquesta sensació que ens prenen el pèl i, per tant, el poden estar fotent a tots els treballadors!!!

Comentari per Ciceró

Era a plaça Catalunya. Crec que tu et refereixes a la fira de Sant Pons.

Sobre el que dius, jo ahir estava amb uns agent que fan cafè de comerç just i l’etiqueten en català. Crec que sí que barrejes temes una mica diferents. Que no etiquetin en català no vol dir que prenguin el pèl als treballadors, no té res a veure això que dius.

En tot cas, sí no compres comerç just perquè no està etiquetat en català, perquè no a pliques el mateix criteri a tot el que compres? Sembla que només siguis exigent amb ells, i no comprant altres coses, no ho acabo d’entendre…

Comentari per Atka Kevlarsjal

El meu problema és que pressuposo uns valors als senyors del comerç just que no pressuposo als senyors Dia ni Mercadona. Em sento traït per això, un poc. Tot i això teu, segur que acceptes que el català és molt minoritari en l’etiquetatge del comerç just (com en el no just, de fet). Són justos amb els treballadors i no amb els compradors i –exagerant, clar– trobo més just ser injust amb tothom que per segons qui sí i per segons qui no. I allò que també deia és que això fa que si amb mi no són justos, hi tengui poca confiança i em fa dubtar de si puc estar segur que ho són amb els treballadors.

Tot i així, ja te dic que l’any passat vaig comprar unes infusions que semblaven cerveses i estaven etiquetades en castellà, és un mal suportable, però no per això no s’ha de denunciar, que com el comerç no just, el comerç just tampoc és just amb el català.

S’entén millor (a vegades ho faig com un llibre tancat)? Si no, ja ho provaré un altre dia (no estic molt segur d’haver millorat molt la cosa) més ordenadet. Igualment, reconec que són judicis poc fonamentats i, per tant, mals d’argumentar (però me mata de ràbia i ho havia de dir :p).

Comentari per Ciceró

[…] mes de maig vaig assistir com a voluntària a la Festa del Comerç Just i la Banca Ètica. A més, em vaig comprometre a explicar aquí al bloc tot allò que vaig aprendre. Amb una mica d’endarreriment, aquí va […]

Retroping per fets: la banca ètica a casa nostra « lullaby in black & white

[…] mes de maig vaig assistir com a voluntària a la Festa del Comerç Just i la Banca Ètica. A més, em vaig comprometre a explicar aquí al bloc tot allò que vaig aprendre. Amb una mica d’endarreriment, aquí va […]

Retroping per fets: la banca ètica a casa nostra « Atka Kevlarsjal




Deixa un comentari

